lauantai 20. elokuuta 2016

Tuubihuivit poitsuille

Huhhei, ensimmäinen viikko töitä takanapäin ja hengissä ollaan :D Poitsut lomailevat vielä ensi viikon isännän kanssa ja sitten heilläkin on hoidon alku edessä. Mä oon täällä käyny läpi kamppeita hoitoa varten ja totesin, että tuubihuivit voisivat olla kivoja ja helppoja pienemmänkin itse saada puettua päälle :) 

Käytiin tuon vaatteistaan erittäin tarkan esikoisen kanssa eri malleja läpi ja vihdoin hän hyväksyi siksak-tuubihuivin, jonka ohje löytyi täältä. Huiviin hän sai ihan itse valita kaikki värit. Langaksi valitsimme blend bamboon, mitä minulla oli kiva kokoelma siksak-viltin jäljiltä (silloin tuli myös tilailtua muitakin värejä, kun oli niin hyvät tarjoukset :D ) 
Esikoisen omasta tuli ensin liian iso, mutta poistin sitten pari raitaa ja hyvä tuli. Vielä aika napakka, mutta varmaan vähän venähtää ajan kuluessa.

virkattu tuubihuivi
Tässä huivi vielä vähän reiluna

Ja pitihän juniorinkin saada omansa, hälle päätin tehdä vanhoista Novitan wool-langoista. Huivi tuntui mun kaulaa vasten hieman karhealta, niin heitin sen vielä lanoliini-kylpyyn, jos se vaikka hieman pehmentäisi (tuntui ainakin märkänä ihanan pehmeältä, on nyt kuivumassa). Junioria tosin ei tuntunut se karheus häiritsevän.

virkattu tuubihuivi

virkattu tuubihuivi
Juniori joutui malliksi isoveljen pienennetylle huiville.
Näitä oli aivan ihana virkkailla, voisin tehdä useammankin (kummitytölle yksi jo tilattuna joululahjaksi). Tekisin varmaan itellenikin, jossei mulla ois valmiiks jo niin mahottomasti huiveja :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti